جيراني الزملكاوية والأهلاوية سبب تعبي!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

m4 جيراني الزملكاوية والأهلاوية سبب تعبي!

مُساهمة من طرف منى خليفة في السبت نوفمبر 24, 2007 9:00 pm

إنني أفكر في الانتقال من الشارع الذي اقطن فيه واقيم فيه منذ فترة طويلة بسبب جيراني المتعصبين رياضيا فلم أفق من صدمات جاري عبده الزملكاوي الذي يتعرض منذ فترة طويلة لنكبات مما يعرضه لحالات نفسية شديدة واضطر في كل مرة ان أهون وأخفف علي جاري عبده الزملكاوي واخرها كان في مباراة القمة.. لدرجة انني احتفظ في بيتي بأكثر من شوال بصل وأكثر من زجاجة كولونيا لاستخدامها في افاقة جاري عبده الزملكاوي عندما يتعرض لأي نوبة هزيمة..!
وقلت استحمل جاري عبده الزملكاوي فربما تتحسن الأمور في القلعة البيضاء ولن يستمر حالة فريقه مدي الحياة وكبوة وتعدي!
ولم استمر في تفكيري كثيرا حتي افاجأ بجاري الأخر سيد الأهلاوي الذي كان يعيش عيشة هنية منذ أكثر من سنة وكان سعيدا ومنتشيا ففريقه عمال تعيش في البطولات وكثيرا ما كان يضايق جارنا عبده الزملكاوي!
وبمجرد ان هزم الأهلي فريق النجم الساحلي الا ودوي صوت صراخ وعويل في بيت سيد الأهلاوي في البداية قلت خير اللهم اجعله خير هل مات أحد عنده.. ولم أكن أتوقع أن يصاب سيد الأهلاوي بغيبوبة ويفقد الوعي نتيجة هزيمة الأهلي بالتلاتة..!
واضطرينا ان ننزل اليه ودخلت الي مخزن البصل والكولونيا اللي كنت شايلهم لجارنا عبده الزملكاوي واحضرهم وندش البصل ونشمم سيد الأهلاوي ونرش عليه من الكولونيا ولكن لامجيب فلقد كانت الغيبوبة عميقة نظرا للهزيمة الثقيلة.. وبعد فترة طويلة استجاب جارنا سيد الأهلاوي للمنبهات وفاق من غيبوبته وهو يقول النجم راح اليابان وانا رحت في التوهان مش ممكن احنا كنا علي سلم الطائرة اليابانية.. ايه اللي حصل..
أخذت اهون عليه مصيبته وقلت له ان الرياضة مكسب وخسارة.. وانتم فزتم بالبطولة مرتين وليس هناك فريق يفوز علي طول.. ولكل جواد كبوة والأهلي فريق كبير.. ولن تؤثر فيه هزيمة أو خسارة بطولة!
فرد جارنا 'مختارشي­ حا) وقال المشكلة ان الأهلي اتهزم بالتلاتة يارجاله.. ودي هزيمة كبيرة.. وان جارنا سيد الأهلاوي كان موصي لاعب أهلاوي يجيب له كبش ماشين تفرم له اللحمة بدل مراته ما بتخليه بدم اللحمة في الهون.
فقلت 'لمختارشي.. حا' جارنا ياراجل كبش ماشين ايه ولحمه ايه.. الراجل مش متعود ان فريقه يتهزم بالتلاتة..
فرد 'مختار شي حا' قائلا ليه هو نسي التلاتة بتوع الهلال السوداني..فاذا بي افاجأ بوقوع جارنا سيد الأهلاوي ودخوله في غيبوبة طويلة.. علي الفور نهرت مختار شي حا وطردته حرصا طبعا علي مخزون البصل والكولونيا بتوعي!
لمحت جاري عبده الزملكاوي تظهر في عينه نظره قلق وحيرة فقلت له.. انت طبعا زعلان علي حال جارنا سيد الأهلاوي.. فرد عبده الزملكاوي قائلا.. لا أنا زعلان علي استهلاك البصل والكولونيا كلها وبكره الدوري يرجع وتصيبني الفصول البايخة بتاعة الزمالك.. وممكن أروح فيها وماتلقوش بصل وكولونيا تفوقوني بيهم!
قلت لكل الجيران لابد أن نتعاون جميعا ونتبرع كلنا من أجل تخزين عدة أجولة من البصل الصعيدي فمازال مشوار الدوري طويلا.. والميزانية بتاعتي خرمت.
فأقترح جارنا 'عبده كرقبه' ان نرسل لاتحاد الكرة والأندية باقتراح توزيع كيس بصل مع كل تذكرة للمتفرج لزوم الفصول البايخة بتاعة الأندية!!
هلل الجيران نتيجة لهذا الاقتراح الذي قدمه عبده كرميه.. ونفاجأ بفوقان جارنا سيد الأهلاوي من غيبوبته وهو يقول وياريت تطالبوا يصرفوا معاهم.. كيلو لحمة كمان اصل انا هفتان ويتعملوا بالبصل يبقوا يخنه عسل!
فوقعت انا مغشيا عليه حزنا علي فلوس البصل والكولونيا!

منى خليفة
مشرف
مشرف

عدد الرسائل : 98
تاريخ التسجيل : 17/10/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

m4 رد: جيراني الزملكاوية والأهلاوية سبب تعبي!

مُساهمة من طرف علاء فارس في الأحد نوفمبر 25, 2007 11:26 pm

هههههههههه
بيعين الله
مشكورة منى على المشاركة الطيبة
سلامي

علاء فارس
Admin
Admin

عدد الرسائل : 32
العمر : 35
تاريخ التسجيل : 06/10/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://sportw.montadarabi.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى